الاثنين، 8 أغسطس 2011

ماتخدش في بالك








*سلسلة شبابية بقلم شاب لكل الشباب مع بعض الحبكات التي قد تبدو درامية في بعض الأحيان والتي لا تخلو من الفائدة في بعضها الآخر .

 (مع أولي الحلقات )
بعنوان
 
يبعدك عن الصورة
**

 *الصور بتختلف أحجامها والون الخليفة بتاعتها حسب المطلوب لو هاتقدمها في جهة حكومية او إنت متصور فشخرة منها ( 4*6 ) & (6*8) زالكارت الكبير ده وصور الموبايلات والكاميرات وغيرها كتير أوي المهم يا سيدي لو حد عاوز يبعدك عن الصورة مش هايتعب ولا حاجة كل اللي عليه إنه يجيب واحد بيفهم  في الفوتو شوب ويروح شايلك إنت وأهلك من الصورة بس لو عاوز يبعدك عن لاصورة الأكبر وهي الحياة يعمل إيه بقي ؟ طبعا لو مسح رقم موبايلك يبقي غبي جدا ! بص يا سيدي لو عاوز تبعد حد عن حياتك مش هاتتعب كتير بس إنت إفهم الكلام دا كويس أول حاجة تتفق إنت وزمايلك عليه تاني حاجه محدش يكلمة خالص وكأنه مش موجود وطبعا يكرفوك لو كلمت حد ينفضلك ولو إنت موجود معاهم بالصدفة يعتبروك كائن شفاف ولا إنت موجود وأخيرا يصدرولك الطرشة يعني لو عاوز حاجة حاضر وابقي حليني بقي لو الحاجة جتلك والوش الخشب لازم طبعا علي شان تخلي عندك دم  وتيجي منك وتخلع ؛ وطبعا الأسباب أكتر من إني أقولهالك علي شان حد يبعدك عن الصورة.
 *الخطوات دي لو مشيت عليها هاتشيل أي حد ما يعجبكش من الصورة الي إنت عاوزها وتحط مكانه أي حد إنت عاوزه بس أنا ماعنديش حد أشيلة من الصورة لأني مؤمن جدا بإن ما فيش أي حاجة تستاهل إني أشيل عليها حد من الصورة .

ليست هناك تعليقات: