الأربعاء، 18 يناير 2012

شط النجاة



أوعلي يا بكره تيجي
وجليك بعيد
خايف بكره يجي
وألاقيه عنيد
زي النهارده وإمبارح
وأول ومافيش جديد
مش كتر الفشل
مابقتش عارف طعم النجاح
وأي حاجة بتيجي بتروح
مع اللي راح
بقيت أخاف من النوم
لفشل تاني يوم
ولما أصحي
بتألب في سريري
وأعمل نفسي نايم
خايف أقوم وأبتدي من تاني
وأفشل برضوا من تاني
الضحكة اللي كانت ملزماني
بقيت أطلبها بالتليفون
مرة الشحن يفصل
ومرة الشبكة ماتجمعش
ومرة الرصيد يخوني
وأرجع أدور علي ضحكة
في صورة قديمة
معرفش نفسي
أنا كنت ده
وإيه خلاني كده
سمعت صوت بيقولي :
الحزن والخوف
يعملوا أكتر من كده
بص كويس للصورة
وافتكر نفسك زمان
ياما كنت للناس
مصدر الأمان
دلوقتي حزنك همشك
وخوفك خلي الناس تطنشك
ماتخفش من بكره لأنه جي
والفرح برضوا مسيرة جي
دا مهما الدنيا لطشت معاك
هاتفرج في يوم
ومهما حزنك غرقك
هاتوصل لبر الأمان
لما تتحداه بإبتسامة
وتكسر وراه قله
وتقوله ملكش مكان في قلبي
وكفايه بقي ندامة
خش استحمي
وغير هدومك
وقول للدنيا : مهما هاتكسريني
هافضل أعافر
وهاوصل في يوم
لشط النجاة

ليست هناك تعليقات: