الجمعة، 9 سبتمبر 2011

ماتخدش في بالك ... الحلقة التسعتاشر



*سلسلة شبابية بقلم شاب لكل الشباب مع بعض الحبكات التي قد تبدو درامية في بعض الأحيان والتي لا تخلو من الفائدة في بعضها الآخر .






( الحلقة التسعتاشر )
بعنوان


أنا عمك يلا
***

*كنت يوم الخميس في البلد علي شان فرح ابن عمي في البلد – عقبال عندكوا – وطبعا كانت كل العلية معزومة وأنا نص الناس معرفهاش والناس عاملين يسلموا علي الحج وأنا واقف جمبة ولا عارف مين اللي بيسلم وطبعا لأزم أمد إيد وأسلم وبعد ما أسلم يقولي : " أنا عمك يلا " طبعا لازم أضحك وأقوله : " إزيك يا عمي " وطبعا دا راجع لأن الدنيا تلاهي وقالي فتره ما روحتش مع والدي البلد بس بجد كانوا يومين حلوين أوي وسمعت أكتر ما أتكلمت وعرفت ناس أكتر وكلهم من العيلة فالواحد لازم يزور العيلة ولو مره في الشهر وأهي برضوا صلة رحم .

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

طبعا احمد عندك حق الجيل ده فعلا مشغول بحجات متقدرش نقول مهمه لانهم عملين مشغولين وهما مش مشغولين ونسيو يعنى ايه صله رحم ويعنى ايه كلمه عمى اصلا وبلتوفيق ليك ان شاء الله